Investering in De Wieger

De gemeente investeert in De Wieger. Maar niet miljoenen investeren om het vervolgens gratis weg te geven.

De gemeente investeert in De Wieger. Maar niet miljoenen investeren om het vervolgens gratis weg te geven.

"Het Dorp" of "De Peel in Brand" Welk liedje kiest Deurne?

Om Brabant van het 'stikstofslot' te krijgen worden er weer nieuwe maatregelen genomen. Aan een oplossing zal het niet bijdragen. Maar Deurne wordt wel hard geraakt.

Eind oktober stelden we vragen over oneigenlijk grondgebruik. Een goede week geleden ontvingen we de antwoorden.

De olifant en de schaalsprong. Vandaag deel 3: Netcongestie: stroom voor wie?
Na geld (deel 1) en stikstof (deel 2) is er nog een derde olifant in de kamer voordat je serieus over 8.500 extra woningen in Deurne kunt praten: stroom. Of preciezer: netcongestie, een overvol elektriciteitsnet.

De wethouder kwam met een dure ‘second opinion’ van Berenschot over De Wieger. Maar in plaats van echte alternatieven en een eerlijke afweging tussen eigendom bij Deurne of overdracht aan een landelijke stichting, krijgen we vooral een bevestiging van het oude plan.

De olifant en de schaalsprong. Vandaag het tweede deel in onze serie.
Deel 2: Stikstof. "Wat is de oplossing?"

De olifant en de schaalsprong. Vandaag beginnen we met een serie over de olifanten in de kamer. Het wordt in ieder geval een serie in drie delen.
Deel 1: Het geld. “Wie gaat dat betalen?”

Waarom hebben wij dan als enige partij tegen gestemd? Dat heeft alles te maken met de schaalsprong. De dag na de begrotingsraad stond het weer als eerste zin in de krant "Deurne moet 8500 woningen bouwen".

In de raadsvergadering van 5 november hebben we een succesvol resultaat behaald als het gaat om het nieuwe parkeerbeleid. In het centrum dient er een blauwe zone te komen om na de afschaffing van het betaald parkeren de parkeerdrukte te kunnen reguleren.
Onze motie en amendement werden beiden aangenomen!